Trykkbølgebehandling i Kristiansand

Trykkbølgebehandling kan hjelpe for:

• Skulder: tendinose i skulder, med og uten forkalkninger.
  • Albue: tennisalbue/golfalbue
  • Hofte: trochanter tendinose
  • Kne: jumpers knee/runners knee/schlatters
  • Legg/fot: beinhinnebetennelse/akilles tendinose/plantar fascitt
  • Hælspore
  • Andre muskel/seneplager

Om trykkbølgebehandling

Hos oss vil vår fysioterapeut utføre trykkbølgebehandling. Vanlig prosedyre er at en pasient med kronisk/akutte lidelser ferdigbehandles ved 3-6 behandlinger, med en ukes intervaller. Behandlingstiden er kort, og de gir kun marginale bivirkninger.

Behandlingen har god klinisk effekt på overstående diagnoser/lidelser, og de fleste blir bedre uten å måtte gjennomgå operasjon eller benytte seg kortison eller medisiner. Metoden er godt utbredt i idrettsmiljøer for å få pasienter raskt tilbake i arbeid.

Hvordan fungerer det ?

Behandlingen fører til en betennelsesliknende reaksjon i vevet som behandles. Kroppen reagerer med å øke blodsirkulasjon og stoffskifte i nedslagsfeltet, noe som stimulerer og øker kroppens egne reperasjons evner. Trykkbølgene bryter også ned skadet vev og kalkpåleiringer.

Etter behandling vil kroppen starte med å behandle seg selv.

Etter behandling vil kroppen starte med å behandle seg selv.

Anmeldelser fra kunder

“Jeg var hos Heleshuset SALIS fysioklinikk og Stian Nyhus for behandling på en vond rygg og nakke. Jeg er utrolig fornøyd med behandlingen jeg fikk og merket bedring med en gang. Ryggen er i dag 100% frisk. Jeg vil sterkt anbefale andre å bruke Stian“

-Kristian Andersen

Har du noen spørsmål kan du ringe oss eller benytte skjemaet nedenfor

Avbestilling av time:

Vi gjør oppmerksom på at avbestilling/flytting av avtalt time må gjøres senest 24 timer i forveien. Betaling: Vi tilbyr kort eller kontant som betalingsløsning og kan tilby faktura dersom det gis beskjed i forkant. Alle våre behandlinger må gjøres opp i sin helhet.